UDSOLGT

Workshoppen er desværre udsolgt.

Kreativ kodning – Design og programmer et spil

MatematikTeknologiBilledkunstMellemtrin


Emner: Kreativ Kodning, IT og Medier, Computerspil, Scratch, Alternativt Læringsrum, Spilesign, Programmering

Kreativ kodning kan give børn magten til at skabe nye virtuelle universer, hvor kun børnenes fantasi dikterer naturlovene. Med matematikken ved deres side, kan børnene udtrykke sig via et anderledes kreativt medie, der samtidig udvikler deres kompetencer indenfor IT-verdenen.

Formålet ved denne workshop er at give børnene en succesoplevelse, der vil åbne deres øjne for en anderledes digital verden, samt fremskynde deres forståelse for matematikkens magt. I løbet af workshoppen vil børnene lære at kode et spil i programmet Scratch, som er simpelt og pædagogisk at arbejde med, samt få mulighed for at sætte deres eget personlige præg på designet af spillet. Workshoppen starter med, at børnene selv skal skabe en baggrundshistorie til spillet ud fra temaet vulkaner og lava. Herefter skal børnene selv designe simple karakterer til spillet og forme dem ud af ler. Når baggrundshistorien og karaktererne er klar, rykker vi ind i Scratch, hvor børnene skal genskabe deres baggrunde og karakterer til spillet. Sidste del af workshoppen går ud på at bringe historien og karaktererne til live ved hjælp af kodning, som gør det muligt, at børnene via webkameraet kan bruge deres egne bevægelser til at få baggrundene og karaktererne til at bevæge sig.

Undervisere

Sune Øllgaard Klem og Amalie Solander studerer Medialogy på Aalborg Universitet, hvilket er en uddannelse med fokus på design og programmering af interaktive systemer. Sune er ansat ved FOF og IT-Branchen, og Amalie er ansat ved ElevAkademiet, hvor igennem de begge har erfaring med at undervise børn og unge i spilprogrammering.

Praktisk info

Skoleklasser skal selv medbringe computere til hver elev. Computerne skal have installeret de gratis programmer Google Chrome og Adobe Flash Player, kunne forbinde til wifi og have et fungerende webcamera. Stort set alle nyere computere har et webcamera. Inden workshoppen starter skal eleverne have lavet en Scratch bruger. Det kan man nemt gøre her.

Booking

Book en workshop til din skoleklasse:
booking@nowhere-land.dk

Dato: 14/09/18
Tidspunkt: 12:30 - 14:30
Varighed: 2 timer
Pris: Workshoppen er gratis for folkeskoler i Københavns Kommune
Max deltagere: 1 skoleklasse

Ring os i forbindelse med eventuelle spørgsmål: +45 28 59 34 98