UDSOLGT

Workshoppen er desværre udsolgt.

Sjov med Machine learning

MatematikDanskNaturfagMellemtrinUdskoling


Emner: Kunstig intelligens, Machine Learning, Algoritmer, Interaktivt design, Kreativ Kodning, IT og Medier, Alternativt Læringsrum,

Kan man træne computeren til at forstå hvad man mener? Jo man kan - med Machine Learning!

Machine Learning giver computere evnen til at lære uden at blive decideret programmeret. Over 2 timer træner vi algoritmer til at genkende hunde, katte, ansigtsudtryk, kropspositioner og alt muligt andet. Vi skaber vores egne træningsdata på få minutter, og laver sjove og skøre interaktive programmer, der reagerer mere eller mindre intelligent på nye inputs. Fokus ligger på det kreative og det interaktive. Det er ikke en teoretisk eller akademisk workshop, men derimod en eftermiddag, hvor vi undersøger, leger og prøver at lave mindre interaktive eksperimenter og samtidig bliver lidt klogere på machine learning og kunstig intelligens .

Underviser

Andreas Refsgaard er interaktionsdesigner og kreativ programmør fra København. Cand.it fra ITU i 2014 og interaktionsdesigner fra CIID i 2015. Har udstillet interaktive installationer til bl.a. Trailerpark Festival (DK), New York Design Week (US), Ars Electronica (AU), Playful Arts Festival (NL), KIKK Festival (BE) og TIFF (CA).

Praktisk info

Skoleklasser skal selv medbringe computere til min. hver tredje elev. Computerne skal have installeret Google Chrome, kunne forbinde til wifi og have et fungerende webcamera. Stort set alle nyere computere har et webcamera. Google Chrome kan dowloades gratis her.

Booking

Book en workshop til din skoleklasse:
booking@nowhere-land.dk

Dato: 14/09/18
Tidspunkt: 12:30 - 14:30
Varighed: 2 timer
Pris: Workshoppen er gratis for folkeskoler i Københavns Kommune
Max deltagere: 1 skoleklasse

Ring os i forbindelse med eventuelle spørgsmål: +45 28 59 34 98